Specialisaties 

Wat doet Ysel?

Ysel is een administratiekantoor. Digitalisering van administraties is daarbij onze specialisatie. De unieke samenwerking met Cervus staat garant voor hoge kwaliteit dienstverlening. Zowel in servicegerichtheid als in kwaliteit.

Boekhouding, jaarrekeningen en belastingaangiften

Ysel richt zich op een kostenefficiënte boekhouding. Alle documenten en systemen zijn 24/7 toegankelijk en worden met u gedeeld. Dankzij dit efficiënte werkproces, is Ysel in staat om uw boekhouding optimaal in te richten en zorgen wij ervoor dat alles voldoet aan de Nederlandse regelgeving. Onze boekhoudpakketten kunnen zo ingericht worden dat zowel wij (als uw BPO partner) en u (als klant) toegang heeft. Uiteraard is het ook mogelijk om met het ERP systeem te werken dat door uw organisatie wordt gebruikt. Met een efficiënt ERP systeem en gebruiksvriendelijke cloud software is het onder andere mogelijk om:

 

  • Het administratieve proces te stroomlijnen en autorisatieproces voor het betalen van facturen in te richten.
  • Tegelijkertijd voorbereiden, versturen, boeken en bewaren van facturen.
  • Eenvoudig documenten delen.
  • Bankafschriften automatisch downloaden in uw boekhouding.
  • De boekhouding linken aan reportage tools (online dashboards etc).
  • Elke gebruiker specifieke toegang geven.
Ysel

Uiteindelijk komt de boekhouding in de jaarrekening. Onze diensten omvatten het opmaken van het jaarverslag en rechtsvorm registratie bij de Nederlandse KvK. We kunnen het jaarverslag zowel in het Nederlands als in het Engels voor u opmaken en zorgen ervoor dat het voldoet aan de Nederlandse wetgeving. Ook zorgen wij ervoor dat u voldoet aan de Nederlandse belastingwetten. Wij verzorgen uw aangiften op het gebied van BTW, loonbelasting, inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting. Bij alles kan geautomatiseerd worden ingericht! En hele zorg minder.

FiscalysOost is opgegaan in Ysel 2020

Fiscalys oost belastindadviseurs

Zorg

Ysel is gespecialiseerd in administraties, boekhouding en financiële verslaggeving voor zorgprofessionals. Denk in dit kader aan (huis)artsen, medisch specialisten, tandartsen, apothekers, psychologen en/ of fysiotherapeuten. Vaak zijn zij ook georganiseerd in maatschappen, BV’s en/ of andere samenwerkingverbanden. Voor al deze partijen is Ysel dé logische partner. De medewerkers van Ysel hebben zéér veel ervaring op dit gebied en kennen al uw vragen, zorgen en wensen. Neem gerust contact op met ons voor een afspraak en/ of offerte.

Vastgoed

Een andere specialisatie die Ysel heeft, is administraties, boekhouding en financiële verslaggeving voor vastgoedpartijen. Denk in dit kader aan beleggingen BV’s, vastgoedfondsen (besloten of open), pensioen BV’s (al dan niet met pensioenvoorziening), belegging CV’s, samenwerkingsverbanden, familievennootschappen, landgoederen etcetera. Vastgoedeigenaren weten als géén andere dat de administratie rondom vastgoed bijzonder ingewikkeld kan zijn. Er komt veel af op exploitanten van vastgoed. Overheden, banken, participanten, huurders, allemaal stakeholders aan wie een transparantie verslaggeving rondom het vastgoed noodzakelijk is. En bent u verantwoordelijk voor de periodieke btw-aangifte van een vastgoedbelegger? Dan weet u als géén ander dat dit elk kwartaal weer een ingewikkelde kwestie is als u zowel btw-vrijgesteld (bijvoorbeeld woningen) als btw-belast (bijvoorbeeld winkels en kantoren) verhuurt. De samenwerking met Cervus Tax biedt hier een grote meerwaarde. 

De medewerkers van Ysel hebben zéér veel ervaring op dit gebied en kennen al uw vragen, zorgen en wensen. Neem gerust contact op met ons voor een afspraak en/ of offerte.

Kantoor binnen

Financiële planning

Een gedegen persoonlijk financieel advies geeft inzicht in uw financiële toekomst. Denkt ook wel eens aan één van de volgende financiële vragen:

  • kan ik met pensioen op de door mij gewenste leeftijd?
  • is het verstandig om mijn hypotheek en/of leningen af te lossen?
  • kan ik mijn huidige uitgavenpatroon voortzetten na pensionering?
  • moet ik nog ‘iets’ extra’s doen voor later?
  • mijn kinderen gaan straks studeren; hoe gaat dat financieel?

Een goede financieel planner kijkt voor de beantwoording van deze vragen naar uw totale financiële en fiscale plaatje, zodat de korte en lange termijn effecten van de te nemen beslissingen worden meegewogen. Ysel – uw financieel specialist – kan dit voor u invullen. Met behulp van een totaaloverzicht worden er geen ad hoc beslissingen genomen waar u later spijt van kunt krijgen. Aan de hand van het verkregen inzicht in uw totale financiële toekomst weet u wanneer u welke stappen kunt (of moet) ondernemen om uw doelen of wensen te realiseren. Het opstellen van een heldere, gedegen financiële planning is een vak apart. In voorkomend geval werken wij hiervoor samen met Cervus en/ of ervaren FFP-gecertificeerde financieel planners. Wij werken uiteraard alleen met partijen die op géén enkele wijze gebaat zijn bij de financiële (product-)keuzes die u maakt. Dit waarborgt objectiviteit en onafhankelijkheid.

Fonds (management)

Ysel voert de administratie voor diverse entiteiten die als fonds zijn te kwalificeren. Denk in dit kader aan participatiemaatschappijen, investeringsmaatschappijen, tussenhoudsters en/ of andere entiteiten. Ook hier zijn vaak diverse stakeholders (denk aan banken, investeerders, private equity partijen, fondsmanagers etc) voor wie een accurate verslaggeving en administratie absoluut noodzakelijk is. De medewerkers van Ysel hebben zéér veel ervaring op dit gebied en kennen al uw vragen, zorgen en wensen. Neem gerust contact op met ons voor een afspraak en/ of offerte.

Hal Ysel BV Service

Personal Holding/ Management BV

Het voeren van nauwkeurige administratie rondom personal holdings is één van de specialisatie die wij hebben. Vaak wordt deze dienst aangeboden in combinatie met Cervus Tax (www.cervustax.nl). Immers, vaak is de recht-toerecht-aan administratie ervan dit type vennootschappen niet erg ingewikkeld. Echter, de financieel fiscale positie ervan is dat vaak des te meer. Samen met Cervus kennen wij als geen ander de mogelijkheden om jouw financiële positie fiscaal optimaal te regelen. Een daarbij kijken we verder dan de jaarrekening en aangifte. Als jij dat wilt kunnen we je ook adviseren over testamenten, huwelijksvoorwaarden en arbeidsongeschiktheid. Jouw positie optimaal geregeld. Een gerust gevoel.

Kantoor binnen
Kantoor Ysel BPO

Office management & secretariële ondersteuning

Ysel kan uw office management uit handen nemen, zodat u zich volledig kunt focussen op uw kernactiviteiten. Denk in dit kader aan het – via de boekhoudsoftware – inregelen van in inkomende en uitgaande facturatie. Een financieel kernproces voor iedere ondernemer! Ook dit is een onderdeel dat Ysel in het kader van business proces outsourcing voor uw onderneming kan verzorgen.

Inrichten financiële kolom/ financiële controller op afstand

Ysel  kan optreden als uw interim controller in finance! Hoe doen we dat? Lees hieronder meer. 

Ysel is een administratiekantoor in Zwolle. Wij hebben diverse specialisaties. Een ervan is een specialisatie in het digitaliseren van de financiële kolom van bedrijven. Daarover gaat deze bijdrage.

Kantoor Ysel balie

Specialisme: inrichten digitale software/ controlling op afstand

Kennis van inrichten van financiële software en hoe deze voor uw bedrijf deze meeste output oplevert, is daarbij de kern van de dienstverlening. Advisering dus. Waar ligt onze meerwaarde? Die ligt bij de combinatie van kennis van de financiële kolom en hoe hier maximale output uit te krijgen, dit gecombineerd met kennis en mogelijkheden van de diverse software tools op dit vlak.

Voor sommige lezers is dit mogelijk een abstract terrein. Het is voor klanten soms ook duidelijk om aan te geven waar onze meerwaarde ligt, als wij juist omschrijven wie wij niet zijn c.q. wat we niet doen:

Wij zijn géén verkopers van software. Wij leveren wel advies over de maximale output van de financiële software voor uw organisatie door ervaring als financials. Software leveranciers missen vaak de inhoudelijke kennis van de financiële kolom om te begrijpen waar de maximale output wordt geleverd. Als financials, snappen wij welke informatie voor u van belang is, en welke niet. Wij worden ook niet betaald door softwareleveranciers als wij u daar aanbrengen.

Wij zijn géén accountants. De meeste accountants missen juist weer kennis van de mogelijkheden van financiële software, om te begrijpen waar de maximale output voor uw onderneming zit. Wij bezitten meer kennis van IT toepassingen dan de meeste accountants en kunnen softwarepakketten ook voor u vergelijken.

Ziehier: de Ysel interim controller is geboren! Wij bieden dus financieel specialisten, met ervaring binnen tal van verschillende bedrijven en bedrijfsprocessen (van consultants tot vastgoedbedrijven en van productiebedrijven tot zorginstellingen), echter, op dusdanige wijze dat er diepgaande kennis is van de financiële software.

Waar staat de term BPO (business proces outsourcing) eigenlijk voor?

Bovenstaande paragraaf is ook de reden dat Business Proces Outsourcing is toegevoegd aan de naam van ons bedrijf. Business Process Outsourcing is het in zijn geheel uitbesteden van een (meestal IT-intensief) proces aan derden. Het grote verschil met het ‘standaard’ outsourcen is dat BPO zich richt op het outsourcen van het hele proces en dat de processen meestal gekenmerkt worden door een hoge IT-intensiviteit. BPO is vaak voor MKB-ondernemingen ideaal. Zij zijn vaak te klein voor een eigen hoog opgeleide controller met dito salariseisen. Omgekeerd zijn zij vaak te groot, en hun financiële IT gerelateerde vragen te ingewikkeld, om goed geholpen te worden door een MKB-accountant. Tenslotte kost het MKB-ondernemingen vaak simpelweg teveel tijd om zelf dit hele traject te begrijpen en implementeren.

Wat houdt de interim controller via Ysel in?

Veelal begint het proces door een acute vraag bij een client. Client wil een deel van haar financiële kolom automatiseren. Immers, de business software is weer verder ontwikkeld en kan weer meer. Het is zonde om niet aan te haken. Echter, het is zonde om daar full time iemand voor aan te nemen. En bovendien zal na de piek aan urenbesteding (de omzetting en/ of implementatie) is er doorlopend minder vraag. Sterker: dat is juist het hele idee van de nieuwe tool! Op deze wijze zien wij bijna dagelijkse vacatures geplaatst door veelal MKB-ondernemingen. Zij zoeken tijdelijk controllers ‘met affiniteit met ICT’ of vergelijkbare vacature teksten met een parttime urenindicatie. Deze bedrijven kunnen wij als Ysel BPO echt adviseren! Kortom: kom eens praten met Ysel. De kans is (zeer) groot dat wij uw organisatie verder helpen binnen het beschikbare budget en dat de kosten bovendien lager blijven dan als u zelf interimmers aan de slag gaat.

Na een implementatietraject is het vaak zo dat de controller veel minder of niet meer nodig is. Hoogstens op afroep incidenteel. De werkzaamheden kunnen verder uitgevoerd (op afstand) door andere personen in uw organisatie.

Die andere werkzaamheden verrichten wij bij Ysel BPO trouwens ook. Dit betreft meer de day to day financiële administratie zoals het bijhouden van factuurstromen (inkomend en uitgaand) en het verwerken hiervan voor bijvoorbeeld de periodieke btw-aangiftes en de loonbelastingaangiftes.

Wat kan Ysel voor uw organisatie betekenen?

Ysel is primair gericht op het inrichten van uw financiële kolom of een efficiënte wijze voor haar klanten. Graag vullen wij die dienstverlening aan via het (op afstand) voeren van uw financiële administraties.

Inrichten van uw financiële kolom

Het inrichten van uw organisatie is zo, dat de financiële software echt dienstbaar is aan uw onderneming. U krijgt de financiële informatie die u nodig heeft en wat voor uw onderneming toegevoegde waarde oplevert. Géén eindeloos ICT-pakket wat nodeloos veel functies heeft die uw bedrijf en uw medewerkers toch niet begrijpen laat staan nodig hebben. In de praktijk heeft een berg aan “vaak onnodige” functies ook stagnatie bij medewerkers en bedrijfsvoering tot gevolg.

Administratie voeren

Is dat traject afgerond, dan kunnen onze administrateurs en boekhouders uw financiële kolom ook (op afstand) beheren en zorgen voor boekhouding, consolidatie, verslaggeving en/ of de nodige management rapportage. Dit kan zelfs leiden tot een (concept) jaarrekening en/ of het aanleveren van een auditfile bij uw accountant.

Wat doen we niet?

Let op: Ysel BPO is een administratiekantoor met voornoemde specialisaties in IT. Wij zijn géén accountantskantoor. Wel werken wij samen met gecertificeerde accountants voor onze cliënten en natuurlijk werken wij samen met ons zusterbedrijf Cervus Tax voor fiscale vragen. Cervus is ook gevestigd in ons prachtige pand aan de Wipstrikkerallee 95 in Zwolle.

Het is overigens een bewuste keuze om géén accountant diensten zelf aan te bieden. Wij willen onze klanten adviseren op administratief en financiële IT gebied. En vervolgens willen wij die administratie graag voor u bijhouden. Naar het idee van Ysel is het daarbij minder passend om vervolgens (controlerend) accountant te zijn. De taak van de accountant heeft een meer publiek karakte

Besparen op accountantskosten en personeelskosten

De ervaring die wij hebben, is dat onze dienst een enorme meerwaarde opleveren voor uw onderneming. Zo besparen we voor onze klanten vaak enorm op externe accountantskosten en op personeelskosten. Simpel, efficiënt werkende software maakt het leven simpeler. Denk in dit kader aan toepassingen als no hands accounting en directe managementinformatie door KPI’s te verwerken in business intelligence toepassingen.

Robot Process Automation en Business Intelligence

Door gebruik te maken van Artificial Intelligence kan de software tevens steeds meer eenvoudige administratieve handelingen overnemen. Dit wordt Robot Process Automation genoemd. Transacties binnen een bedrijf hebben doorgaans een repeterend karakter. De software pakt dit op en leert hiervan. Een mooi voorbeeld hiervan is de huurnota. Door de administratie zo in te richten kunnen we ervoor zorgen dat de administratie real-time bij is. Op dit moment is het dan enkel nog zaak om periodiek cijferanalyse uit te voeren op de administratie. Op elk moment kan directie en management inzicht krijgen in de financiële kolom van het bedrijf. Afhankelijk van de behoefte kan samen bepaald worden wat de KPI’s en nodige managementinformatie moet zijn.

 

Business Intelligence wordt vaak vergeleken met de cockpit van een vliegtuig. Door middel van meetinstrumenten als KPI’s wordt gemeten of de organisatie op koers ligt om je strategische doelstellingen te bereiken. De meetinstrumenten geven aan of handmatig ingegrepen moet worden in de geautomatiseerde boekhouding. Hiervoor kan gebruik gemaakt worden van Visionplanner of Power BI. 

 

Veel organisaties willen meer gebruik maken van inzichten uit data en deze centraal zetten binnen de bedrijfsvoering. De meeste ondernemingen en organisaties gebruiken data passief voor de (financiële) administratie, automatisering en operationele processen. Door middel van een duidelijke en aansprekende datavisie en -strategie kunnen inzichten uit data breed ingezet worden.

Verlies uzelf niet in digitalisering of ICT-projecten: blijf bij eigen kernwaarden!

Moet alles dan digitaal en geautomatiseerd? Nee, echt niet. Maar er zijn wel veel processen die beter en efficiënter worden door de toepassingen van technologie in de financiële kolom. Wij hebben helaas legio voorbeelden gezien, waarin een onderneming véél teveel IT en processen over zichzelf afriep (al dan niet op advies van IT-consultants). Zo werken wij niet. Onze adviseurs hebben een jarenlange ervaring in de accountancy en belastingadvies. Op die wijze hebben wij erg veel kennis verzameld over ondernemingen en hoe de financiële kolom geoptimaliseerd kan worden. En omdat wij vaak zelf vervolgens de financiële administratie op afstand voor u voeren tegen vaste jaarprijsafspraken, hebben wij er zelf ook alleen maar baat bij dit proces efficiënt in te richten.

Met name dus voor MKB ondernemingen die vaak net even te klein zijn voor zware IT-consultants en weer te groot voor een ‘eenvoudige boekhouder’ met ervaring met digitale software.

De volledige salarisadministratie, veilig en goed geregeld

Ysel kan voor u de salarisadministratie voeren. Salarisadministratie is meer dan alleen een maandelijkse uitbetaling. Het toetsen van de salarissen op wet- en regelgeving, controles op oude salarisstroken, het doorvoeren van noodzakelijke wijzigingen en het voorkomen van fouten zijn zaken die vallen onder de salarisadministratie. Ysel kijkt dan ook breder dan alleen loonverwerking die praktisch en snel geregeld is. Met deze expertise bieden wij jou zekerheid over de volledige salarisadministratie voor jouw personeel.

Iedere afspraak die Ysel over salarisadministratie maakt is maatwerk. De prijs ervoor dus ook. Wij staan voor persoonlijk contact en dienstverlening volledig afgestemd op jouw bedrijf en jouw wensen. Daarmee onderscheiden wij ons in de markt.

Hal Ysel BV

Consultantbureaus/ Consultancy/ Adviessector

Nog een bijzondere specialisatie van Ysel is die op het gebied van consultants cq dienstverleners en vrije beroepers. Denk aan IT-adviesbureaus, software developers, architecten, advocaten of welke vorm dan ook betreft. Dit zijn administraties die absoluut geen geheimen voor Ysel hebben.
Voor dit type consultantsbureaus en/ of adviesfirma’s zijn vaak het onderhanden werk, de salarissen en de cashflowplanning erg belangrijk. Facturen opstellen, uren schrijven (en declareren) tezamen met inzicht in het onderhanden werk zijn absoluut noodzakelijk voor een efficiënte bedrijfsvoering. Wist u bijvoorbeeld dat je real time inzage kunt krijgen in hoeveel tijd uw medewerkers besteden aan bepaalde projecten? Niet verkeerd om te weten toch? Zeker in tijden dat er veel wordt thuisgewerkt in deze sectoren. Vergeet niet: zonder actuele inzage, geen accurate managementrapportage!